مدیریت زنجیره تامین ناب در کانون
تفکرات یک سازمان پیشرفته در صنعت امروز است. تولید ناب تلفیقی از تولید دستی و
تولید انبوه است. به شکلی که انعطافپذیری در تولید را از تولید دستی و قیمت ارزان
کالا تولید شده را از تولید انبوه وام میگیرد. به طور کلی فلسفه تولیدی تولید ناب
این است که زمان تدارکی بین سفارش مشتری و ارسال محصولات و قطعات را با از بین
بردن انواع اتلافها کوتاه میکند.
سازمانهایی که میتوانند محصولات و
خدمات خود را با کیفیت بالا، قیمت پایین و بهموقع مطابق با درخواست و سلیقه
مشتریان خود به بازارهای مختلف عرضه کنند، بازار رقابتی در در دست دارند. حذف
اتلاف و استفاده بهینه از منابع همواره یکی از اهداف اساسی مد نظر در هر سازمان بوده
و هست که در مفهوم نابسازی سازمان به آن به طور ویژه تمرکز شده و بهآن جامه عمل
پوشانده میشود. دیدگاه ناب را میتوان فلسفه مدیریتی و رهبری نوین سازمان در جهت
حذف اتلاف و اجرای بهبود مستمر و ارزشآفرینی برای ذینفعان کلیدی و بهبود مدیریت
موجودی به حساب آورد.
منبع : زنجیره تامین ناب نوشته رضا
قراییپور نشر الکترونیک پارس مدیر
باشگاه نابیار تجربه ای شگفت انگیز